3 způsoby, jak zvýšit návštěvnost webu

Založila jste si osobní blog, na kterém pravidelně publikujete názory, tipy a zajímavé články? Provozujete kosmetický salon, jehož nabídku servírujete klientům online? Máte e-shop se zbožím pro maminky a jejich ratolesti? Ať už jsou vaše internetové aktivity jakéhokoliv charakteru, bez relevantní návštěvnosti vám jsou stránky k ničemu. Jako auto bez motoru - můžete se na něj koukat, ale to je asi tak vše. A pokud analytické nástroje jasně ukazují, že se s návštěvníky virtuální dveře netrhnou, měla byste na tom zapracovat. Možností, jak na web dostat lidi, je rovnou několik. Tři hlavní metody vám představíme v článku.

1. Placená reklama aneb Instantní návštěvnost snadno a rychle

Když je web nový a vyhledávače si ho zatím nevšímají, možnosti provozovatele jsou omezené. Naštěstí existuje PPC reklama. Tedy reklama spočívající za platby za prokliky návštěvníků, kteří se na váš web dostanou prostřednictvím reklamních odkazů. Výhodou je, že se váš web objeví na prvních stránkách pro důležitá klíčová slova okamžitě po zapnutí kampaně. Nevýhodou je fakt, že po vypnutí návštěvnost zmizí. A samozřejmě riziko špatného nastavení kampaně – v PPC reklamě můžete utopit spoustu peněz bez valných výsledků. Správu proto raději svěřte profesionálům.

2. SEO neboli optimalizace pro vyhledávače

Chcete-li, aby na váš web chodili návštěvníci z přirozených výsledků vyhledávání, budete muset soustavně pracovat na optimalizaci webu. Prvotní investice jsou větší, ovšem po čase se web ve vyhledávání ustálí a návštěvnost bude stabilní. Problematika SEO je komplexní a stejně jako v případě PPC reklamy není od věci kontaktovat odborníky. Mimo jiné vám poradí, zda se zaměřit spíše na lokální SEO (optimalizace) webu – Brno, Praha, Ostrava... či jinou lokalitu, nebo optimalizovat celorepublikově.

3. Návštěvnost ze sociálních sítí

Facebook, Instagram, Twitter a další sociální sítě – ani tyto zdroje návštěvnosti byste neměla podcenit. Než seženete sledovatele, bude sice trochu trvat – budování jména na „socíkách“ je mravenčí práce, ale na druhou stranu získáte kvalitní publikum. A která z uvedených metod je nejefektivnější? Vždy záleží na konkrétním projektu. Obecně je ideální kombinace všech způsobů. Podrobnosti můžete probrat se specialisty z agentury SEOconsult. Více se dozvíte na https://www.seoconsult.cz/optimalizace-pro-vyhledavace-brno.

Publikováno: 19. 08. 2019

Kategorie: Tipy

Autor: Romana Dohnalová