Propisky s potiskem jsou nesmrtelným reklamním předmětem

Těžko je něco někdy nahradí s takovou naléhavostí, aby upadly do zapomnění. Reklamní propisky s potiskem, tužky, pastelky, fixy, luxusní i obyčejné… Existuje asi tak milion variant, jak tento skvělý marketingový artikl využít. Má neuvěřitelnou schopnost dostat se přesně tam, kam chcete, a přitom to nestojí ani příliš námahy, ani velké peníze.

Propiska nebyla kdysi samozřejmostí

My si to umíme představit jen těžko, ale byla doba, a trvala poměrně dlouho, ve které vůbec nebylo samozřejmé mít v kapse či kabelce propisku. Před válečným obdobím se ke psaní používaly plnicí pera, ne však taková, jaká známe dnes. Toto plnicí pero bylo značně nepraktické, často vytékalo, dělalo šmouhy, takže k jeho obsluze byl nevyhnutný savý papír a také dostatečné množství inkoustu.

Galilei jako průkopník

Pokusů o vynalezení efektivnější psací pomůcky bylo několik. Zabývali se tím vědci již v dávných dobách. Jedním z prvých průkopníků, který se v 17. století pokusil o první prototyp „propisky“, byl Galileo Galilei. První patenty však byly uděleny až na konci 19. století. Ačkoliv pokusů o vynalezení pera s postupně dávkovaným inkoustem bylo několik, ani jeden dokonalý. Vynálezci se neustále potýkali s problémem udržet inkoust tak, aby nevytékal, nebo naopak nezasychal.

Moderní propiska má maďarské kořeny

Až Lászlo József Bíró, šéfredaktor uměleckého magazínu vydávaného v Budapešti s nápadem, jak udělat propisku dokonalou. Jako jediný pochopil, že náplň musí mít správnou konzistenci. Prototyp pera si pak nechal patentovat v roce 1938. První výroba sice úspěchy nezaznamenala, pera byla nespolehlivá a velice drahá. Byl to však odrazový můstek, díky kterému se o několik let později na trhu objevily ty správné a funkční propisky. Reklamní propisky s potiskem dnes patří k nevyužívanějšímu artiklu v rámci propagace. Popularita propisek nestojí jen na jejich variabilitě, ale také na ceně. Pokud někoho zrovna nepotřebujete ohromit perem zvučné značky, pořídíte je za minimální náklady.

Publikováno: 18. 06. 2020

Kategorie: Tipy

Autor: Romana Dohnalová