Tipy, jak si získat zákazníky na svou stranu

Proč je posilování přízně zákazníků pro úspěch každého podnikání klíčové? Když získají kladný vztah k vaší značce a produktům či službám, pravděpodobně budou nakupovat opakovaně, a navíc vás doporučí přátelům a rodině. Ale jak si jejich přízeň získat a udržet?

​Udržujte vysoký standard zákaznické péče

Vysoká úroveň zákaznické péče pro budování vztahů se zákazníky zásadní. Budete-li se snažit vyřešit problémy v co nejkratším čase a odpovídat na otázky rychle a efektivně, nakupující se budou cítit, že je o ně postaráno. Vaše zákaznická podpora by proto měla být snadno dostupná a pracovníci příjemní. Se zlepšením komunikace vám pomůže vhodně zvolený CRM software.

​Personalizujte zákaznickou zkušenost

Personalizace pro posílení přízně zákazníků je velmi důležitá. Snažte se rozpoznat specifické potřeby a preference klientů a nabídněte jim produkty nebo služby „na míru“ jejich individuálním požadavkům. Zákazníci jistě pozornost, kterou věnujete jejich potřebám, náležitě ocení.

Budujte důvěru a vztahy

Budování důvěry a vztahů mezi vámi a zákazníky je základ. Buďte upřímní a transparentní o vašich produktech a službách a ujistěte se, že vaši nakupující jsou opravdu spokojeni s nákupem a získávají za své peníze to nejlepší. Udržujte s nimi kontakt i po nákupu a pravidelně jim nabízejte nové relevantní produkty a služby.

Buďte kreativní a inovativní

Kreativita a inovace mohou probudit zájem i u velmi konzervativních zákazníků. Snažte se být unikátní a oslňte je produkty a službami, které vaše přímá konkurence nabídnout nedokáže. Díky tomu si vás lépe zapamatují a pravděpodobně se k vám brzy zase vrátí. A pokud se vám hlavou honí až příliš mnoho nápadů, pořiďte si nástroj pro projektové řízení – usnadní vám jejich realizaci.


Nabízejte výhody a odměny

Štědrost se vyplácí. Nabízejte svým zákazníkům výhody a odměny za jejich loajalitu - například věrnostní program, slevy na další nákup, dárky nebo exkluzivní nabídky. Budou se cítit oceněni a získají motivaci k opakovanému nákupu.

Sledujte a reagujte na zpětnou vazbu

Sledování zpětné vazby od zákazníků není radno podcenit. Ujistěte se, že mají možnost ji vyjádřit (např. formou dotazníků), a že ji aktivně sledujete. Pokud se objeví negativní názory, snažte se nedostatky co nejrychleji a efektivně vyřešit.

Publikováno: 01. 03. 2023

Kategorie: Finance

Autor: Romana Dohnalová