Lifestyle

Jak se nenechat vykolejit stresující situací a přežít ji ve zdraví

Život nám nejednou přináší náročné a stresující situace, při kterých se musíte naučit najít rovnováhu a zůstat stále na své cestě.

Dnes bych s vámi chtěla podělit o svou vlastní zkušenost – stresující období, při kterém jsem jen těžko jídla a byla jsem několik dní neaktivní. Tehdy jsem si uvědomila, jaký dopad může mít naše duševní pohoda na naše zdraví a fitness cílů. Potřebujeme palivo, potřebujeme být aktivní a potřebujeme najít rovnováhu a to iv případě, když nás život vystaví zkouškám.

Vždy jsem mezi prvními, která řekne lidem, že fyzická aktivita dokáže nabudit pozitivní emoce i během dnů plných stresu. Nicméně, i já sama jsem se ocitla v situaci, kdy jsem neřídila vlastními radami.

Vůbec jsem si neuvědomovala, že jsem byla nečinná, dokud se mě moje dcera nezeptala, proč jejich netáhne na rodinnou procházku se psy a proč moje jógamatka a činky nejsou v obývacím pokoji (kde obvykle zabírají místo). Její hlas plný obav mě postavil na nohy, vychystány jsem i mé další tři děti, dala psům obojky, zabalila nějaké zdravé desáté a šla s rodinou na procházku.

Byli jsme pryč tři hodiny a musím říci, že naše rodinná procházka mi příšla velmi vhod a hladina stresu poklesla. Uvědomila jsem si, že už bylo na čase, abych se řídila svou vlastní radou a proto jsem napsala pár tipů jak si udržet rovnováhu během takových těžších dní. Rovněž to byla pro mě perfektní příležitost jít příkladem a ukázat vlastním dětem, že člověk musí jít ven a nepřestat být aktivní ani během stresujícího období.

Jsem si jistá, že nejsem jediná, která sjela ze své,, cesty „kvůli stresu a proto se chci s vámi podělit o několik tipů, jak se vyrovnat s emocionálním stresem, aniž to mělo dopad na vaše tělo. Jako první si položte sama sobě pár otázek, které vám mohou pomoci udržet své zdraví a fitness cíle:

Co je váš obranný mechanismus, když jste pod stresem nebo v emočně vypjaté situaci?
Jste typ, který během stresu je vše co vidí, nebo spíše nejíte vůbec?
Jen tak posedávají nebo se snažíte cvičit, abyste si udrželi vaši mysl mimo problémů?

Ocitla jsem se už v každé situaci, kdy emoce ovlivňují mé tělo a návyk cvičit. Když jsem se snažila zvládnout mé malé trojčata a další batole, zjistila jsem, že sahám po sladkostech a kávě, díky kterým jsem se cítila lépe. To však vedlo k nárůstu váhy a tím ztráty sebedůvěry. Zjistila jsem také, že během období emocionálního stresu jem málo. Důvodem, proč píšu fitnes článek o emocích, je ten, že život nás nejednou přivádí do různých stresujících situací. A to, jak se s nimi vyrovnáte, může mít skutečně vliv na vaše zdraví, váhu a fitness cílů.

Ztráta rovnováhy během stresujících období může mít následky na zdraví a celkovém spokojeném pocitu. Přináším vám několik tipů, jak zůstat v pohodě, i když jsou vaše emoce v popředí.

Jak se vymanit zpod stresu:

Držte se seznamu

Sepsání seznamu,, co je třeba udělat „je nejlepší cesta, jak se ujistit, že splníte všechny vaše úkoly. Vyčiarkúvanie povinností ze seznamu jako splněné vám udělá dobře a zajistí to, že si nebudete přidávat zbytečné stresy z toho, že na povinnosti zapomenete nebo je jednoduše vypustíte.

Naplánujte si jídla

Zjistila jsem, že plánování jídel znamená, že nebudete vynechávat jednotlivá jídla či hledat nezdravé věci. Přidejte si proto do vašeho seznamu i nákup potravin, který bude plný ovoce a zeleniny. Je základ dodávat vašemu tělu vhodné palivo během stresových období.

Plánujte zábavné aktivity

Náladu vám může zlepšit i to, pokud se na něco těšíte. Může to být něco jednoduché jako například hodina jógy nebo bowlingový večer s vašimi přáteli či rodinou. Důležité je, že plánujete vyjít z domu, to totiž může mít vliv nato, jak se cítíte.

Udělejte si čas na procházku

Ať jste doma nebo v kanceláří, pravidelně se projděte. Není to pouze způsob, jak si pročistit vaši mysl a být na čerstvém vzduchu, je to také perfektní způsob jak něco dělat, když máte mysl jinde.

Travte čas s rodinou a přáteli

Trávení času s těmi, které milujeme během stresujících období nám dokáže pomoci udržet naši mysl dál od problémů. Aktivní trávit čas je mnohem lepší než jen tak posedávat, protože je to jednoduchá cesta začít mlsat nebo mít plnou hlavu nepotřebných myšlenek. Trávit čas s těmi, které máte rádi vám dodává emocionální podporu, kterou potřebujete během těžkých období.

Vyvarujte se nezdravých snacků

Sladká jídla vám dají pouze chvilkový pocit pohody. Cukr navíc ve vašem systému vám může dočasně zvednout hladinu energie, ale vždy potom následuje propad. Moje rada je raději si dát snack, který je bohatý na proteiny.

Doufám, že v budoucnu využijete některé z mých tipů, abyste udrželi na své cestě, když budete mít stresující období. Vaše emoční pohoda je stejně důležitá jako vaše fyzické zdraví. Tyto dvě složky jsou velmi úzce propojeny, takže buďte v pozoru na vaše jednání a snažte se chránit vaše zdraví.

Doporučujeme